Wyniki Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2012

W najbliższych postach przedstawię wyniki Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2012. Od 1 do 30 marca 2012 roku, przeprowadziliśmy badanie wśród polskich firm – Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2012. Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw w 2012 roku został oparty na 50 zagadnieniach związanych z potencjałem, strategią i przewagą konkurencyjną – elementami zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. W kwestionariuszu Barometru pytaliśmy o to, jakimi zasobami firmy dysponują, jaką strategię realizują i jakie przejawy przewagi konkurencyjnej osiągają. Żadne z pytań nie dotyczyło tajemnic handlowych ani wskaźników finansowych.

W naszych badaniach wzięło udział 109 firm z 21 sektorów gospodarki. Firmy reprezentowały różne branże – od petrochemii i przemysłu ciężkiego do usług dla biznesu, doradztwa i szkoleń. Wyniki przedstawiliśmy na witrynie naszej książki Konkurencyjni przetrwają (www.konkurencyjniprzetrwaja.pl) w postaci 12 studiów przypadków z 12 różnych sektorów. Ich przedstawicielom, którzy odpowiedzieli na pytania Barometru, nadaliśmy imiona i nazwiska. We wszystkich tych firmach pracują właśnie oni – ludzie, którzy kierują, realizują zadania, codziennie odczuwają konkurencyjność swojej firmy.

W kolejnych postach znajdziesz fragmenty wyników Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2012.

Więcej o naszym konsultingu w zakresie konkurencyjności przedsiębiorstw:

Szkolenie pracowników, usługi konsultingowe, systemy zarządzania. Konsultanci24.pl.

Dodaj komentarz